Paroda – kaip marketingo priemonė

2018-10-25
47

Įmonės renkasi daug skirtingų rinkodaros būdų norėdamos įsitvirtinti naujose rinkose, už kiekvieną rinkodaros būdą reikia mokėti atskirai. Taigi, norėdamos patekti į naujas rinkas įmonės sumoka didžiules pinigų sumas.

Tarptautinė paroda suteikia galimybę visus rinkodaros būdus panaudoti vieno renginio metu ir taip į rinką patekti ne tik lengvesniu bet ir pigesniu keliu. Parodose įmonės naudojasi įvairiomis marketingo priemonėmis, kurias galima suskirstyti į šiuos komplektus (žr. 1 pav.):

 1 pav. Parodos – efektyvus kompleksinis marketingas.

  1. Pardavimų priemonių kompleksas:

Viešieji ryšiai. Į dideles tarptautines parodas dažnai susirenka žurnalistai, kurie vėliau kuria reportažus ir rašo straipsnius apie renginį. Parodos metu įmonė gali paskleisti norimą žinutę į spaudą. Norėdama į save atkreipti dėmesį, ji iš anksto turi turėti sukurtą strategiją kaip ir kokiu būdu skleis žinią apie savo veiklą.

Reklama. Tarptautinės parodos dalyvių geografinis segmentavimas įmonei padeda sukurti tautiškas reklamas. Lankstinukai yra kuriami įvairiomis kalbomis, taip norint įmonės veiklą paversti globalia. Plakatai, pakuotės, vaizdinė reklama ekrane, skrajutės, prie stendo pritraukia daugiau potencialių pirkėjų.

Asmeniniai kontaktai. Parodos metu, galima gauti tiesioginį kliento kontaktą, tokiu būdų jį vėliau paversti lojaliu klientu. Siųsti pasiūlymus, akcijas į nurodytą kontaktą. Dažniausiai išskiriamas renginio privalumas yra bendravimas su klientu „akis į akį“.

Nemokamas rinkodaros tyrimas. Įmonė parodos metu, gali atlikti apklausas, nustatyti vartotojų poreikius ir prioritetus. Tyrimo metu gali išgryninti savo tikslinę auditoriją. Pasitikrinti savo konkurencinę padėtį, įgytus trūkumus ar pranašumus.

Įmonės vardo reklama. Rengiamos konsultacijos, seminarai, kuria teigiamą įmonės įvaizdį. Gerą įspūdį suteikia įmonės vadovo dalyvavimas renginyje. Aktyvus įmonės dalyvavimas parodose rodo jos norą bendradarbiauti tiek su naujais, tiek su esamais klientais, stiprina pasitikėjimą įmone.

  1. Kainodaros priemonių kompleksas:

Kaina. Dalyvaujant parodoje įmonė iš anksto nusistato produkto kainodaros strategiją. Pasidomi konkurentais kurie taip pat dalyvaus parodoje, kokiomis kainomis jie parduos savo produktus. Taikomos nuolaidos, akcijos, nukainavimai, specialūs pasiūlymai. Rengiamos loterijos, žaidimai, kurių metu, klientai supažindinami su preke, gali patys ją išbandyti ir žaidimo metu, ją laimėti.

Mokėjimo sąlygos. Tam, kad klientas liktų patenkintas savo apsipirkimu, įmonė turi jam suteikti patogų atsiskaitymo būdą. Greitas ir kokybiškas aptarnavimas, kelia įmonės reputaciją bei įvaizdį.

  1. Paskirstymo priemonių kompleksas:

Pardavimų organizavimas. Pasak J. Griffin, norint sukurti sėkmingą pardavimo aplinką būtini šie veiksniai: aktualumas, empatija, kantrybė, pasitikėjimas. Tik esant šiems veiksniams darbuotojai galės pritraukti naujus klientus ir potencialius vartotojus paversti lojaliais/nuolatiniais.

Paskirstymo kanalai. Nauja įmonė, parodos metu gali susirasti ilgalaikių partnerių ir taip sukurti prekės ar informacijos paskirstymo kanalą.

  1. Produktų kompleksas:

Produktų asortimentas. Parodos metu nebūtina stende turėti visų prekių ar teikiamų paslaugų. Viskas priklauso nuo parodos tematikos. Renginio metu įstaiga gali reklamuoti prekes, kuriomis renginio metu neprekiauja. Pardavėjas kuria artimą ryšį su klientu, kviečia jį atvykti į filialą ar parduotuvę apžiūrėti visų turimų produktų.

Prekių ženklai. Parodos metu svarbu pasirinkti tinkamą stendo vietą. Pasidomėti konkurentų prekių ženklais. Greta esantys įmonių logotipai gali vienas kitą papildyti arba sukelti klaidingas asociacijas.

Prekių dizainas. Jis susideda iš spalvų, simbolio, produkto pakuotės, pavadinimo, kokybiškumo. Geras prekės dizainas suteikia pridėtinės vertės konkuruojant rinkoje, bei padeda išlaikyti klientų lojalumą.

Parodos organizatoriai reklamuoja renginį, televizijoje, laikraščiuose, socialinėje erdvėje, spaudiniuose, jie skelbia parodos tematiką. Dalyviams taip yra suteikiama nauda, juos lanko ne atsitiktiniai, o potencialūs lankytojai.

Paroda tai pigus, efektyvus, lengvas kelias norint įsitvirtinti rinkoje!

Komentuok


Fakultetai